måndag 7 oktober 2013

Nya barn, ny blogg

När Olivia var en liten skrutt på sju månader åkte vi till Vietnam och jag bestämde mig för att börja blogga. Jag ville dokumentera vår resa och dela med mig till familjen där hemma. Bloggandet kom sedan av sig och livet rullade vidare. Nu har vi fått tillökning med tvillingarna Hugo och Thelma, som föddes den 6 augusti 2013, och jag känner en lust att ta upp bloggandet igen för att försöka skildra mitt liv som trebarnsmamma. Därför blir det en ny blogg, en som tillägnas alla mina tre barn.


Olivia är nu tre år och en viljestark, envis, snäll, busig och spexig unge. Världens bästa lilla O, som inte känns så liten längre - och som själv nog slits mellan att vilja vara både stor och liten.

Vår lilla stora O.



Hugo och Thelma är två månader och om deras personligheter vet vi inte så mycket än. Det vi kunnat se hittills är att Hugo verkar vara en ganska känslig liten själ som bekymrat undrar var han hamnat efter sitt inträde i världen. Han kan vara ganska skrikig och har alltid en bekymmersrynka mellan ögonbrynen. Vi har spekulerat i om han kan ha kolik eller om han bara är orolig och känslig för intryck.

Hugo.



Thelma är lugn som en filbunke och oftast helt nöjd med att sitta för sig själv i en babysitter och filosofera. När hon vill något kan hon dock ryta ifrån om det behövs. För det mesta ger hon dock ifrån sig ljud som påminner om en nöjd kattunges.

Thelma.


De senaste två veckorna har de båda börjat le och jollra alltmer. Thelma skiner upp som en liten sol så fort man tittar på henne, och gurglar gärna. Hugo är litet mer svårflirtad - i sina lugna stunder har han en vänligt intresserad uppsyn, men även han kan bjuda på ett stort och snett leende om man har tur. Hans mimik påminner mycket om Olivias i samma ålder. Han pratar mycket och föredrar att öva på sina vokaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar