onsdag 27 november 2013

Litet om julklappar

I år kommer vi antagligen fira jul först hos mina föräldrar och sedan hos Thomas fostermor, tillika barnens farmor. Jag propagerar starkt för att vi ska skippa julklappar mellan oss vuxna. Thomas är en riktig julhatare som enbart går med på julfirande för att vi har barnen, och jag älskar visserligen julen men inser att det blir ohållbart på många sätt att alla vuxna köper en massa grejer till varandra som ingen av oss egentligen behöver. Då fokuserar jag hellre på trevligt umgänge och god mat.

Det är skoj att planera julklappar till ungarna. När Olivia var liten fick hon ett så fint lamm från Jellycat, som hon älskade innerligt. Den införskaffades i en leksaksaffär på Kungsholmen, men nu när jag hittat deras webshop har jag beställt saker därifrån. Tvillingarna ska få varsin kanin med gosiga öron. Jag har också precis lagt en stor bokbeställning på bokus.

Till Olivia har jag dessutom shoppat en pyjamas och en tröja med Charlie och Lola-motiv från Tradera. Det är hennes favoritprogram så jag tror hon kommer älska dem!

Det tillkommer nog fler grejer snart till barnens julklappslista. Det är så skoj att fönsternätshoppa på fina sajter som Mokkasin, Bimbily och ABC-leksaker!

2 kommentarer:

  1. Det låter som en väldigt förnuftig plan! Till äldre syskon har jag dock hört att man alltid måste köpa julklappar!
    Med vänlig hälsning fullständigt anonym och opartisk i denna fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså är det så? Ja, om du är fullständigt opartisk så måste du ju ha rätt, kära Anonym!

      Radera