fredag 10 januari 2014

Hur vi bor

Några bilder, för den intresserade. Obs att det är mycket stökigare vanligtvis, jag passade förstås på att fota när det precis blivit städat.

Vi har det största rummet i lägenheten. Där fanns från början en dubbelsäng, som jag och tvillingarna nu sover i.


 Thomas och Olivia får dela på en extrasäng som vi bett hyresvärden klämma in, like so:


Där deras extrasäng stod fanns från början en liten möbelgrupp bestående av ett runt bord och två fåtöljer, som fått maka på sig och nu trängs med en tv som vi inte använder. Bordet är förstås belamrat med prylar hela tiden.


Och slutligen en glimt av vardagsrummet med lampor som sprider ett härligt hårt och iskallt sken över mina lekande barn:


Vackert kan man inte kalla det. Exakt samma stil går igen i alla rum. De flesta som hyr här hyr för minst ett halvår eller längre, men första gången vi kom hit lyckades Ann övertala hyresvärden att hyra ut åt oss trots att det bara gällde två månader. Och sedan dess har vi varit välkomna tillbaka. Hade det varit så att vi hade tänkt bo här någon längre tid hade jag annars försökt sätta en mer personlig prägel på boendet, men nu får vi ta det som det är. Och det är helt okej faktiskt. En klar förbättring från tidigare vistelser är att vi nu bor högst upp och därmed har bra utsikt över stan. Högst upp innebär i det här fallet fjärde våningen, men i den här stadsdelen finns det inte särskilt många höghus så vi ser långt ändå.


2 kommentarer:

  1. Roligt att se hur ni bor! Hur länge skall ni dela lägenhet med de andra tre? Här har vi fått ordentligt med snö och vi har varit ute och åkt pulka i ett par timmar. Supermysigt men jag skulle nog hellre befinna mig i värmen :) Kram, Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Erik ska dela med oss hela tiden, de andra två reser hem på måndag! Erik har vi bott med tidigare och det känns helt problemfritt.

      Radera