måndag 17 februari 2014

Fint.

Apropå mitt tidigare, desperata inlägg. Min kära lillasyster skrev och undrade hur jag har det, för att det verkar vara så jobbigt just nu. Och jo, det är det ju. Men det är också underbart och härligt. Det är väldigt mycket på en gång!

Nu när tvillingarna blivit ett halvår gamla, när vi passerat den första bebistiden, känns det liksom som att jag skulle behöva en andningspaus. Men det funkar ju liksom inte så. Med tre barn är det bara att köra på hela tiden. Och samtidigt som det är svinjobbigt att de vaknar på nätterna och vill leka, så är det så himla kul att se hur de utvecklas och lär sig nya saker.

Jag satt och pratade med Thomas häromdagen (på Alla hjärtans dag faktiskt, då vi hade en DEJT!!!) om att jag känner mig så tillfreds med vårt vardagsliv nu, att det är första gången i vuxen ålder som jag liksom kan känna mig nöjd och tacksam över det jag har. Vårt hem, som jag trivs så bra i, och våra tre fantastiska barn. Den tillvaro vi bygger tillsammans. Även om jag klagar över tröttheten och känner mig helt desperat ibland. så är jag faktiskt väldigt nöjd med mitt liv just nu. Det känns verkligen som ett privilegium!

Valentine drinks.

6 kommentarer:

  1. Nu håller jag med dig i exakt varenda ord igen. :)
    Men stekta ägg i drinkarna..? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, antar att du menar hjärtana. De är gjorda av morot och av någon annan grönsak som finns här, som smakar som rädisa fast mildare. Inga stekta ägg alltså :)

      Radera
  2. Det blir fantastiskt mycket bättre efter sexmånadersgränsen, så himla spännande ålder som väntar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det! De är ju litet över halvåret nu, och det blir bättre, men de sover så himla dåligt på nätterna. Det är det värsta just nu.

      Radera
    2. Såg du förresten mitt hotelltips? Försökte mejla, det funkade inte att kommentera i din blogg av någon anledning.

      Radera
    3. Klickar man ur den där authenticate using open id-rutan så funkar det att kommentera på Bellas blogg, har jag märkt. :) Har inte blivit av att säga till henne att nåt är fel dock, får nog göra det...

      Radera