onsdag 26 februari 2014

Kommunikation.

Tvillingarna fortsätter att utvecklas med stormsteg. Hugo kan nu ställa sig upp mot soffbordet här i lägenheten, på fötterna alltså! Nu gäller det att rensa alla låga bord från olämpliga grejer som han kan få tag i. Jag hade verkligen trott att den här fasen skulle komma litet senare...

Thelma har börjat utforska sina röstresurser med häpnadsväckande resultat. Då och då sätter hon igång med ett grälsjukt "Babababaaaaa!" Jag tror att hon funderar på en karriär som sångerska i ett death metalband. Hon väser och vrålar och skrämmer slag på sin stackars bror, som gråter stora tårar när hon drar igång. Det påminner mig om Olivia i den åldern och hur hon brukade skrämma sin syssling Molly med höga, arga tjut.
Thelmas sätt att ta sig framåt håller på att utvecklas. Hon dänger ner båda armarna i golvet, och drar sig bestämt framåt. Nu har hon även börjat hjälpa till litet med fötterna, så visst håller hon också på att lära sig!

Tiden rinner allt snabbare, nu har vi mindre än en vecka kvar. Jag har varit klantig och blivit av med min mobil (glömde den antagligen i en taxi) och det känns litet som att förlora kontrollen över tillvaron. Tycker inte om att åka ifrån barnen om inte Mi kan ringa, ifall det skulle hända något. Jag brukar alltid kolla kartan på mobilen när jag är på nya ställen. Det känns litet som att vara avskuren från omvärlden, att inte ha telefonen (trots dator och surfplatta med nätuppkoppling hemma...). Detta att vara ständigt nåbar har sina för- och nackdelar, men just nu är det verkligen bara nackdelar känner jag.

2 kommentarer:

  1. Himla roligt, men även utmanande för oss föräldrar med framsteg! Upplever du också som att den ena tvillingen är mer motorisk lagd/framåt och den andra verbalt?
    Ständig tillgång till mobilen, finns det nåt annat sätt?! Haha

    SvaraRadera
  2. Prick den ålningsstilen hade Olof också. Han kom upp i helt svindlade hastigheter med den. Gulligt.

    SvaraRadera