onsdag 12 februari 2014

/rage quit.

Har jag nämnt att nätterna är allmänt förjävliga och har varit det ett tag? Inte? Men så här är det: Hugo och Thelma brukar turas om att vakna och hålla låda, och vilja gå upp och leka, nätterna igenom. Däremellan ammar de förstås. Till det kommer att Olivia ofta gnäller i sömnen vilket jag också vaknar av.

Nu har Hugo i rättvisans namn sovit ganska bra de senaste nätterna, och Thelma är den som har vaknat och ligger och babblar, allt högre och högre, minst två gånger per natt (utöver amningarna då alltså, om det inte var tydligt).

Och den här morgonen har Olivia hittat på en massa knäppa grejer. Först gick hon och hällde ut vatten på golvet på två ställen. Dricksvatten, som är slut nu. (Och ja vi får mer av värden sen, men just nu är det alltså SLUT.) Jag sade åt henne att om hon vill leka med vatten får hon ta ur kranen, dvs INTE DRICKSVATTEN, och vara i badrummet. Ett tag senare ser jag att hon fyllt handfatet med vatten och löst upp en massa toapapper i det. Nu går det alltså inte att släppa ut vattnet, för då kommer det bli stopp i rören. Och jag ORKAR bara inte ta tag i det! Och jag vet, värre bus har världen säkerligen skådat. men just nu känner jag bara för att skrika. Dessutom kommer hon in och stör VARJE GÅNG jag ska lägga Hugo och Thelma, trots upprepade tillsägelser.

Får man rage quitta som mamma? Nähä, inte det?

2 kommentarer:

  1. Jag känner med dig - Alfred har just tystnat och somnat efter en halvtimmes skrik efter att vi till slut tröttnade på allt hans bus idag och tvingade honom att lägga sig tidigt (den utlösande faktorn till det var att han kastade sin sked i huvudet på pappa...). Trotsåldern var ju inte direkt efterlängtad, kan jag lugnt säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, alltså, just nu känner jag mig så otroligt sliten. Har ju inte sovit en hel natt sen innan jag blev gravid, typ. Och varje gång jag ska vila kommer Olivia och börjar klättra på mig. När jag ska lägga/mata tvillingarna kommer hon också ofta och för oväsen eller klappar dem eller gör något annat så att de vaknar/slutar äta. Det är så vansinnigt frustrerande.

      Radera