onsdag 19 mars 2014

Dagens BVC-besök.

Idag hämtade jag Olivia litet tidigare från dagis och tog 49:an till Kristineberg och vår BVC. Olivia älskar att leka i deras fina väntrum, där de har fullt med leksaker (och också tar emot föräldragrupper). Hon fick leka på medan Hugo och Thelma vägdes, mättes och kollades av en barnläkare. Allt såg bra ut och Thelma har nu dragit ifrån en bit viktmässigt, hon väger 8390 g och Hugo 7500. Thelma är 70 cm lång och Hugo 71, så i längden är de fortfarande jämna. Hugos kurva har planat ut en del, men läkaren menade att det beror på att han är så fysiskt aktiv. Han är verkligen i rörelse konstant!

Lek på BVC, lagom tvillingmatchande i likadana bodys.
Alla barnen hade kul i väntrummet.

Att gå till BVC är ganska mysigt tycker jag, Olivia har så kul där och den här gången lekte alla tre barnen så fint. Thomas var inte med den här gången, annars brukar vi alltid försöka gå tillsammans, men det gick så himla bra ändå! Det var en sån stund som får mig att känna mig som en supermorsa - när jag har alla tre med mig och alla är lugna, glada och tillfreds.

Efter undersökningen stannade vi kvar och lekte en stund till, och sedan promenerade vi faktiskt hem, trots tätt fallande blötsnö. Bussen går så sällan, jag orkade inte stå stilla och vänta i tio minuter så jag övertalade Olivia att börja gå, och vi hann naturligtvis inte fram till nästa hållplats i tid. Men förutom det hemska vädret var det ganska mysigt att promenera - tvillingarna somnade i vagnen och jag och Olivia gick och pratade med varandra.

När vi kom hem lyckades jag flytta över tvillingarna till sängen utan alltför mycket gnäll, och sedan stekte jag pannkakor åt oss som vi åt framför datorn och SVT Play. En mysig kväll med min lilla O! Som godnattsaga läste vi "När Findus var liten och försvann". Jag tycker så mycket om när jag får de här stunderna med henne, då det bara är hon och jag. De är väldigt fina.

Vagnen var helt översnöad när vi kom hem - tur att jag tog med regnskyddet...

Ännu en underbar bild av O. Denna föreställer Tommy och Annika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar