söndag 23 mars 2014

En söndag i slottsträdgården.

Åh vilken helg det har varit. Thomas har hjälpt min syster Amanda att flytta och vi andra har varit sjuka allihop. Thelma hade feber först, i slutet av veckan och bara på nätterna. Sedan blev det Olivias och Hugos tur att få feber. Thelma och Hugo har dessutom varit mer än redigt snoriga hela veckan. Själv har jag haft ont i halsen och hosta och känt mig allmänt hängig.

På lördagen, när Thomas var flytthjälp, skulle jag ha tagit alla barnen med till min kompis Maria. Planen var att vi skulle hänga hemma hos henne med alla våra barn, så att de kunde leka hela dagen, och vi få prata ordentligt. Vi har inte setts sedan en bra stund före jul! Trots att vi bor i samma stad så blir det ofta så när vi båda har småbarn. Det kändes så trist att behöva ställa in. Och att vara hemma själv med tre sjuklingar en hel dag, efter att redan ha varit hemma största delen av fredagen, var allt annat än lockande.

Vi tog oss igenom dagen i alla fall. På söndagen var alla på bättringsvägen och på eftermiddagen ryckte vi upp oss såpass att vi orkade packa in oss i bilen för att träffa min faster Malin ute på Ulriksdals slottsträdgårdar. Jag har inte varit där tidigare, men de har en massa växthus fulla med blommor och ett fantastiskt café. Vi fikade, pratade och promenerade, och det var så skönt att komma ut! Malin fick ett par glasögon som vi köpt åt henne i Vietnam, och som tur var gillade hon dem och de hade rätt styrka. Det är ju litet svårt att köpa sånt åt andra.

På kvällen spontanbjöd vi in Thomas kompis Anna på tacomiddag. Så vi fick en ganska trevlig avslutning på en annars rätt vissen helg!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar