torsdag 6 mars 2014

Hemkomst

Nu är vi hemma igen och jag är förvånad över hur smidigt allt har gått. Vi blev hämtade på Arlanda av mormor, morfar och farmor, i två bilar för att få plats med oss alla. När vi kom hem hade mamma och pappa fixat lägenheten en del: lagt in en ny matta som jag fick i 35-årspresent innan vi åkte, lagt på ny duk på matbordet och ställt fram en bukett tulpaner samt hängt upp ett nytt duschdraperi i badrummet. Lägenheten var jättefin, och samtidigt kändes det nästan overkligt att komma in i allt det där hemtama efter två månader i en helt annan miljö! Men vi behövde inte anstränga oss mycket för att återställa det sedvanliga kaoset...

Det har gått så himla bra med barnen också. Jag trodde det skulle vara jobbigt för dem, men antingen känner de igen sig mer än man tror, eller så känner de av att vi är avslappnade här, för de fann sig tillrätta direkt. Olivia var förstås överlycklig över att vara i sitt rum igen och ha alla sina saker, samt att mormor och morfar hade med en present åt henne. De hade också fixat litet matig fika åt oss på kvällen: bröd med ost, skinka och grönsaker. Så vi satt allihop och fikade en stund ihop innan de åkte hem till sig igen.

Barnen har sovit bra, minus jetlag förstås, men den delar vi ju allihop, så det är ett mindre problem. Det känns verkligen som att vi åkte med två bebisar och kommer hem med två små barn. Det är väldigt mysigt!

Idag ska jag ta med alla ungarna till Olivias förskola och hälsa på, det är ju tänkt att hon ska börja igen på måndag. Jag ville att hon skulle få några dagar i lugn och ro hemma för att återställa tiden och vänja sig vid att vara här.

Fortfarande är nästan alla våra kläder nedpackade så vi har knappt något att ha på oss, plus att den resväska som innehöll nästan alla mina och barnens kläder försvann på vägen. Den skulle ha kommit till oss igår, men det gjorde den inte. Hoppas det inte var för att jag somnade ifrån leveransen - jag somnade med Olivia vid 19. Efterforskningar ska göras under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar