onsdag 12 mars 2014

Tidig morgon.

Jo, vi är litet jetlaggade här fortfarande. Var tvungen att gå upp och byta blöja på Hugo 03.45, då den hade läckt. Det gjorde honom förstås klarvaken, och jag tillbringade en dryg timme med att försöka få honom att somna om - under den stunden vaknade Thelma, så det var bara att gå upp. Klockan är nu snart 05.40 och jag har varit vaken i två timmar minst. Härliga tider...

Olivia har börjat förskolan och var på Skansen igår. Vi har fortfarande våra funderingar kring hennes förskola, får se vad det landar i. Hon verkar i alla fall gilla att träffa kompisarna igen. Men det känns helt bisarrt att hon som är snart fyra och jättetidig med det mesta får gå i en småbarnsgrupp.

Jag är supertrött på kvällarna och somnar alltsomoftast när jag lägger barnen. Men så går jag ju också upp vansinnigt tidigt...

Det har i alla fall hänt mycket med tvillingarna bara sedan vi kom hem, de känns mer lugna och harmoniska nu. Om det är ett passerat utvecklingssteg, miljöombytet eller vad det nu kan vara, det kanske är litet av varje. De är väldigt mysiga och roliga att hänga med i alla fall! De leker fint, sitter och babblar med varandra, är glada och gosiga. Och lätta att lägga på kvällarna. Jag har också kört på litet mer med maten - dock inte provat blw, utan kör puréer och gröt, samt välling blandad med ersättning på kvällarna. Amning som mellanmål och på natten.

Jag har varit ute och promenerat mycket, men måste börja tänka litet mer på att inte vräka i mig en massa sötsaker. Det är verkligen svårt... Funderar på ett medlemskap i SATS, för de har barnpassning som ingår till skillnad från Friskis. Friskis skulle alltså inte bli billigare för mig eftersom jag måste betala för passning av två barn varje gång jag vill träna på en vardag. Jag behöver bli litet starkare nu känner jag, och få bukt med mina ryggproblem!

Nu börjar det så smått ljusna ute, kanske dags att äta frukost?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar