tisdag 1 april 2014

Helgen.

Det är dåligt med uppdateringar nu. Har drabbats av tröttheten från helvetet. Och Thomas jobbar väldigt mycket just nu så jag är mestadels själv med barnen. Tuffa tider!

Vi har i alla fall haft en fin helg. Var ute med barnen hela fredagen, i Rålambshovsparken, och upptäckte att parklekens lokaler även har lekrum inomhus. Bästa ju! Hugo och Thelma fick sin sandlådepremiär. De satt och höll i varsin spade och tittade storögt på alla lekande barn runt omkring. Olivia och jag kunde också passa på att leka själva en lång stund medan tvillingarna sov, och solen strålade. Fint som attan var det. På eftermiddagen sprang vi dessutom på en av Olivias bästa vänner från gamla förskolan, vars mamma jag gillar jättemycket. De har varit bortresta och jag hade ingen aning om att de kommit hem. Det visade sig att de precis landat och vid hemkomsten gått direkt ut i parken, för att motverka jetlaggen. Så det var himla tur, och kul, att vi träffade dem!

Sandlådepremiär!

Stenskörd.

Alla tre leker tillsammans!

På lördagen åkte vi till Skansen och träffade Thomas kompis Carro med dotter. De bor i USA och är här på besök några dagar. Även denna dag strålade solen och ungefär 110% av Stockholms barnfamiljer hade också kommit på den briljanta idén att åka till Skansen, så all mat tog slut på caféerna och Thomas fick köa i en timme för att köpa pannkakor åt oss till ett hutlöst pris. Just det var mindre lyckat, men annars var det en himla trevlig dag.

Spex på Skansen.

I söndags åkte vi till min kompis Maria med familj. Det är alltid litet "blast from the past"-känsla att åka hem till dem, för de bor i det radhusområde där jag växte upp. De bor till och med i ena gavelhuset i samma huslänga. Det andra gavelhuset, som var vårt, har några vänner till dem nu köpt. Det är ett bra område för barnfamiljer, men att vara tonåring där tyckte jag var aningen ångestladdat... så det är blandade känslor att komma dit. Jättetrevligt att träffa Maria och hennes familj dock förstås, samt vår kompis Edward, som var uppe från Malmö. Han har dessutom bott en massa år i London och precis flyttat tillbaka till Sverige, så förhoppningsvis kommer vi se honom litet oftare framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar