söndag 6 april 2014

Små stora barn.

Idag är de små skruttarna åtta månader! Så mycket till firande har det inte blivit. De är förkylda och snoriga och Hugo har feber. Vi var hos min syster Johanna med familj igår, och det var kanske litet för mycket för honom. Idag har jag därför stannat hemma med tvillingarna medan Thomas och Olivia avverkat ett fyraårskalas och en middag hos farmor Carin - de är förresten fortfarande där. Jag var ute och luftade oss en liten stund, och handlade litet på Ica Maxi (detta småbarnsföräldra-Mecka), men det blåste så kalla vindar, så jag skyndade mig hem igen.

Jag och snorig Huggi.
Jag och snorig Thelmis.

Nu är det kväll och de har somnat och det känns rätt lyxigt att det ännu inte hunnit mörkna ute fast klockan är halv åtta. Rätt lyxigt också att jag har en liten stund för mig själv och att jag tidigare idag röjde undan all jobbig disk. Nu ska jag käka en sen middag och kolla på något halvbra.
Förresten! Vi köpte en cykel åt Olivia igår. En riktig storbarnscykel (med stödhjul dock). Hennes första! Det känns så häftigt. Det var så roligt att se henne cykla på den. Hon höll koll omkring sig och höll sig nära mig. Vi cyklade ute hos Johanna och det var så fint att se henne, så gulligt hur hon skrek: "Mamma! Det kommer en BIL!" och så tittade jag omkring mig och insåg att hon menade en bil som var flera hundra meter bort. Eller hur hon stannade för att släppa förbi några fotgängare - även de kanske ungefär 50 meter ifrån oss. Så rart!

Coola kusinerna.

Coola stora O!


Mycket mysigt att träffa syster med familj också. Det är det alltid. Vi borde göra det oftare, men småbarnslivet slukar upp en och veckorna susar förbi...

Familjerna.

Full fart var det!
Och ett sista tillägg: snorfläckiga kläder till trots så älskar jag att ha så fina små skruttar som torkar sina näsor på mig! De är så himla mysiga just nu. Och Olivia är så fin storasyster. Mina ungar är bäst!

1 kommentar:

  1. Åh, gulligt med försiktigheten med bilar! Alfred är också sån, och jag hoppas det håller i sig.

    SvaraRadera