söndag 25 maj 2014

Sköna söndag.

Idag är en lugn söndag, för Thomas och Olivia har åkt till min syster Johanna i Tullinge. Min svåger Erik fick ett hemmagym i 40-årspresent, och Thomas ska åka dit och visa några övningar. Thelma har fått feber och snuva, stackaren, så jag stannar hemma med tvillingarna. Ganska skönt att vara hemma själv faktiskt, samtidigt är det litet tråkigt att inte få träffa syrran. Och att vi inte kan vara tillsammans hela familjen, med tanke på att vi knappt hinner umgås i veckorna. Men den här dagen började litet dåligt för min del, för natten var en av de jobbigare jag haft på sista tiden - Thelma vaknade hela tiden och skrek och var tokarg. En gång för att hon hade bajsat, de andra gångerna antagligen för att snuvan och febern gjorde att hon inte kunde sova ordentligt. Jag försökte sova ikapp litet med dem på förmiddagen, men då kom Olivia in och väckte både mig och tvillingarna. Jag var så trött att jag kände mig sjuk, och irritationen var på topp förstås.

Därför kändes det ganska skönt när Thomas och Olivia åkte iväg till Tullinge. Jag gick direkt ut, gick och röstade på Thorildsplans gymnasium (EU-parlamentsvalet idag, for future reference) och tog sedan en sväng på Ica Maxi. Nu har jag precis käkat lunch och lyckats amma först Thelma, sedan Hugo till sömns. Funderar på att stoppa ner dem i vagnen och ta en sväng till i det vackra vädret. Det är så lugnt och stilla just nu, så får se om jag tar mig iväg...

"Vaaar är Hugo?"

"DÄÄÄR är Hugo!"

"Var är Hugo?"

"DÄÄÄR är Hugo!"

"VAAAR är Hugo?"

"DÄÄÄÄR är Hugo!" Roligaste leken just nu som synes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar