tisdag 29 juli 2014

Kaos råder.

Blev inte mycket bloggande under resan, dels för att vi sällan hade bra uppkoppling och dels för att när vi väl hade det så hade vi för mycket att göra. Skriver mer om det om ett tag, om jag orkar. Det är nämligen så att kaos råder just nu. Thomas har börjat jobba igen och jag har alla tre barnen. Under resans gång har Hugo och Thelma lägligen lärt sig att klättra, så nu klättrar de upp överallt och river ner saker, eller trillar ner själva. Jag känner inte att jag räcker till för någon just nu och det är sjukt jobbigt. Att vara ute med dem är svårt, eftersom de sticker iväg åt olika håll och inte fattar vad som är farligt. Olivia får helt klara sig själv och blir väldigt besviken. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra just nu. Ville bara skrika när jag insåg att Olivia inte har bara en, utan hela två, lediga veckor kvar. Hur fasen tänkte jag liksom. Jag kan inte gå och bada med dem, för det funkar INTE att ha koll på tre ungar själv och jag är livrädd att något allvarligt ska hända. Lägenheten är stekhet och vi blir galna av att vara inne, dessutom är det grymt stökigt.

Nä jag pallar inte detta.

1 kommentar:

  1. Lite sen kommentar här, men: åh stackare! Kan inte Olivia få gå tillbaka till förskolan lite tidigare? Att vara ensam med alla tre barnen hela dagar är ju i ärlighetens namn ganska så vidrigt, hur mycket man än älskar dem.
    Jag har funderat på de där tvillingarmbanden som Tvillingklubben säljer, som åtminstone håller ihop tvillingarna så de inte kan gå åt olika håll. Vad tror du om dem? Eller blir barnen bara helt galna av det kanske?

    SvaraRadera