tisdag 1 juli 2014

Övningskörning och bus.

Igår hade vi ännu en fin dag i Kallhäll, jag och ungarna. Jag övningskörde en ganska lång vända med min dyre fader, både på smala vägar med möten som var ganska läskiga, på gropiga grusvägar och till slut en sväng upp på motorvägen! Det var himla kul! Min vän Maria har precis tagit körkort, så jag blev litet extra peppad att jobba på med det. Men får se hur mycket jag kan köra under sommaren när alla är bortresta.

Sen drog vi hem till min dyra moder som vaktade alla barnen, och det hade gått alldeles utmärkt. Hugo och Thelma är ju vana vid mormor och morfar nu efter Åland (samt alla andra gånger de barnvaktat, men det hjälper nog extra med några hela dagar ihop), så de var alldeles lugna och glada när vi kom. Jag hade förväntat mig illtjut och en desperat mormor, så det var en glad överraskning.

Vi fikade en hel massa, och sedan tog jag och morfar med barnen ut på promenad. Hugo och Thelma sov i vagnen och vi lekte med Olivia. Hon och morfar busade och skojade en hel del, och jag passade på att fota dem.








Vädret var grått och en aning kyligt, men det var ändå en väldigt fin dag. Jag tycker alltid det är som en minisemester att komma ut till mina föräldrar. De lagar också mycket goda middagar, så jag har bett mamma att köpa ut en iTrim-kokbok åt mig. De lagar mycket mat från deras kokböcker nu, och jag har alltid tyckt om det de lagar. Både hälsosamt och gott! Jag äter alldeles för mycket kakor nu, så jag måste börja skärpa till mig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar