söndag 4 oktober 2015

Förberedelser

Ända sedan vi var i Vietnam första gången, när Olivia var 7 månader, har vi pratat om att flytta utomlands. Det har alltså varit ett samtal och en process som pågått i ungefär fyra år, och nu är vi där. Nu är det dags. Om en månad lämnar vi livet här för att skapa en ny tillvaro i Singapore. Det känns helt galet och läskigt och väldigt spännande. Och förstås sjukt intensivt den här sista tiden i Sverige.

För en vecka sedan berättade jag för min chef vad som är på gång, och fick tjänstledigt i ett halvår. Vår familj har vetat om planerna länge men inte riktigt förstått att det var på riktigt. Och vi har ett helt hem att plocka ihop och frakta iväg. Som det ser ut nu lutar det dock åt att vi lämnar alla möbler och bara tar med kläder, leksaker, böcker och en del porslin. Vi kommer att frakta sakerna i container, och vi har insett att det kostar lika mycket att skicka över möbler som att köpa nya. Så vi lämnar det mesta kvar här. Vi kommer att hyra ut lägenheten möblerad.

Spännande och läskigt som sagt. Och det svåra är att lämna familj och vänner. Jag har ganska rejäla känslostormar kring detta mellan varven.

Kickar igång bloggen igen litet såhär inofficiellt. Vill att de närmast sörjande ska kunna följa oss!




1 kommentar:

  1. Precis hemkommen från Kreta kollade jag in här, och titta, du skriver ju igen! :) Då hänger jag med till Singapore - typ. Lycka till med allt fixande!! Kram

    SvaraRadera