måndag 11 augusti 2014

Amningsfri.

Jag skulle kunna uppdatera om en massa saker, men detta är värt att nämna just nu: jag har just haft min första helt amningsfria natt på litet över ett år! Thelma har envisats med att fortsätta amma på nätterna, eller så är det kanske jag som har defaultat till att amma varje gång hon vaknar och är litet gnällig. För inatt bestämde jag mig för att prova att inte amma henne alls, och även om hon var gnällig så verkade det mera handla om att hon hade svårt att sova, och inte att hon ville amma. Hon sökte inte bröstet så mycket som hon bökade runt och var allmänt orolig. Det blev inte en så bra natt för mig med andra ord, men jag ammade henne inte, och hon verkade helt ok med det. Det känns så väldigt skönt! Jag har varit vansinnigt trött på amningen, men varje natt när man står inför att vara vaken länge med gnälligt barn, eller vaken kort stund och amma, har det varit svårt att hålla fast vid att låta bli.

Och idag är Olivias första dag tillbaka på förskolan, och premiär på storbarnsavdelningen (trots att hon egentligen borde börjat där för ett år sen). Jag är mycket spänd på hur det kommer att kännas för henne. Hoppas hon har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar