måndag 7 april 2014

Sjuka gånger tre.

Tre sjuka barn hemma. Nu har jag haft gymkort i snart tre veckor (inne på den tredje i alla fall) och har inte kommit iväg en enda gång, för ända sedan jag köpte det har barnen varit sjuka i omgångar. Eller jag själv.

Och den här känslan av att ha husarrest... men bitvis är det ganska mysigt. Bitvis väldigt frustrerande.

Nåja. Har kommit på att jag inte skrivit mycket om barnens utveckling på sista tiden. De pratar mycket just nu, mycket "da da da" och "ma ma ma" som ibland låter som mamma! Och en hel del annat babbel som är väldigt mysigt att lyssna på. Jag tycker att de har så fina röster! Thelma har två små tänder på väg upp i underkäken, och Hugo har en. Hugo går längsmed möbler, och Thelma är fortfarande i "släpa sig fram med armarna"-stadiet, men har även börjat försöka komma upp på knä och står och gungar för att testa balansen. Thelma älskar när jag tar en napp i munnen och bonkar den mot hennes näsa, då skrattar hon jättemycket.

Överlag känns det som att de förstår mycket mer nu när man kommunicerar med dem och de är själva tydliga med vad de vill och inte vill. Det gör att tillvaron med dem känns väldigt mycket lättare än för bara en-två månader sedan.

Längtar tills våren fått ordentligt fäste och barnen blivit friska igen! Då ska vi ge oss ut på äventyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar