lördag 8 mars 2014

På vår gata hemma i stan...

Hade tänkt posta några bilder från området där vi bodde i Saigon. Det borde jag ju kanske gjort innan vi åkte hem, men de sista dagarna var intensiva, och det blev inte riktigt av! Så här såg det i alla fall ut där vi bodde. Tog bilderna på en kvällspromenad längsmed Nguyen Van Houng Street som jag var ute på en av de sista kvällarna. Dagen efter blev jag av med min mobil.

Trots att det är ett "fint" område är det ganska skräpigt längs vägkanterna.


Här finns en hel del vräkiga hus med överdådigt utsmyckade portar.

Lejon vaktar.

Överdådigt, som sagt.

Ingenting säger "Välkommen till mitt hem" som en väl utsmyckad port...

Andra bor så här.

Eller så här.
Suddig bild, men den här mannen var ute och cyklade i sidenpyjamas.

Alla kör motorcykel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar