onsdag 21 maj 2014

Bra skit.

Bra saker som har hänt på sista tiden:

Det känns äntligen som att det kommer en riktig sommar.

Vi har bokat biljetter till Åland över midsommar. Vi ska vara i mina föräldrars nya hus där, med mina systrar med respektive samt syskonbarn. Njuta av himmel och hav! Jag ser enormt mycket fram emot det.

Jag har hunnit övningsköra TRE hela gånger med min dyre fader, och det känns faktiskt som att något litet har fastnat redan. Kul är det också! Och skönt att få komma hemifrån kaoset en stund och göra något som kräver total koncentration, utan störningsmoment i form av skrikande barn.

Vi har äntligen satt ihop spjälsäng nummer två, så nu har Hugo och Thelma varsin säng. Därmed kan jag påbörja nästa fas i amningsnedtrappningen (jo, det är ett ord) och jobba på att få dem att sova i egna sängar.

Vi har äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN fått hem en ny vagn. En BabyTravel Dublin nånting or other, som vi lånat/fått (oklart vilket) av min vän Maria. Den känns gigantisk, men ungarna sitter SÅ mycket bättre i den och den är SÅ mycket bättre att köra, smidig och lättmanövrerad. Jag var ute och gick med den en massa idag och det var en fröjd utan dess like (ja, jag brer på litet, men att ha en paraplyvagn som enda tvillingvagn i flera månader var en osedvanligt dålig idé).

Hugo är jättestadig nu och knallar runt i lägenheten som ingenting. Kvittrar och pratar, han har verkligen satsmelodi och liksom konverserar, men utan ord då. Det gör även Thelma. Hon uppvisar allt mer av egen vilja och verkar vara vansinnigt bestämd på vad hon gillar och ogillar. Det är skönt att se, eftersom jag ofta har så dåligt samvete över att hon blir "bortglömd".

Hugo och Thelma verkar ha alltmer roligt tillsammans. Filmade dem när de busade i ena spjälsängen, och oj vad de skrattade! De liksom bara ramlade runt över varandra och gapskrattade en lång stund. Hjärtat smälte till en liten skrattpöl vid åsynen.

Nu behövs bara någonting på den där enorma vita väggen...

Träningen är väl inte helt prioriterad och jag äter fortfarande för mycket sötsaker, men idag gick jag i alla fall över 16000 steg - rekord sedan jag började keep track of mina steg (dvs när jag fick min nya telefon med inbyggd stegräknare). Det var så himla skönt att vara ute! Jag hoppas det här vädret håller i sig.

Vi har nu varit gifta i ett år (den 10 maj var vår bröllopsdag men det glömde jag ju skriva om...) och det känns himla bra och fint!

Ja, finns säkert en massa saker jag glömt nu, men kontentan av det här inlägget är att jag känner mig himla nöjd med tillvaron just nu, med tjusningen i vardagen med dessa fina ungar. Det är fint att känna så, vardags kaoset till trots!


1 kommentar: