måndag 5 maj 2014

Försäkringskasse- och deklarationsdags.

Har visst missat att skriva om både påsk, valborg och första maj. Det har varit strålande fina vårdagar, och nu senast litet kallare och gråare igen. Nu är det en sån där vanlig måndag och deklarationsdags. Vår nätuppkoppling är vansinnigt svajig, så varje gång jag ska logga in får jag ett felmeddelande. Eller är det hög belastning på sidan kanske? Sista dagen ju, och jag har lyckats med att effektivt förtränga deklarationen fram till idag (trots att jag har en sån där enkel deklaration med förtryckta belopp, så att allt jag behöver göra är att gå in och godkänna).

Har även pratat med Försäkringskassan, och fått ett lugnande besked att min SGI inte påverkas av att jag blev arbetslös vid årsskiftet - vilket jag trodde, men igår skulle jag göra en ny ansökan om föräldrapenning, och såg att de ändrat ansökningsförfarandet, och då fick jag litet panik. Det var dock helt lugnt och jag behöver inte ändra de uppgifter om arbetsgivare som står angivna, enligt den handläggare jag pratade med. Skönt det!

Ska ta och lägga in litet fina bilder snart, men det här blev ett synnerligen vardagstrist inlägg, så jag låter det stå oillustrerat i sin gråa prakt.

2 kommentarer:

  1. Testa sms-deklarering nästa år - så superenkelt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lyckades faktiskt inte deklarera via webben, vår uppkoppling är så himla dålig. Jag laddade ner deras app istället, och det gick på en gång! Men jag höll faktiskt på att glömma, jag kom på det när jag försökte natta om Thelma som var vaken vid 22.40. Tur det...

      Radera